Milyen kártérítésre vagyok jogosult, ha repülő utam során elveszett a poggyászom?

Az utasok legfeljebb 1000 SDR (kb. 1250 euró) összegű kárigénnyel léphetnek fel, ha a világ bármely részén egy EU-s légitársaság járatán kár éri őket amiatt, hogy megsemmisül, megsérül, elvész vagy késve érkezik meg a poggyászuk… Részletekért kattints a „Bővebben” hivatkozásra!

A feladott poggyász károsodásával kapcsolatos kárigényünket célszerű azonnal, személyesen és írásban bejelenteni. Erre a poggyász átvételét követő 7 napon belül, késve érkező poggyász esetén pedig az átvételt követő 21 napon belül van még lehetőség, postai vagy elektronikus úton. Az erre szolgáló panaszbejelentő nyomtatvány a következő linkre kattintva érhető el.

 

Kárigényünket ahhoz a légitársasághoz kell bejelenteni, amellyel a szerződést kötöttük. Ha egy code-share (két légitársaság által közösen üzemeltetett) járat esetén bizonytalanok vagyunk, küldjük meg mindkét társaságnak az igényt.

 

Fontos megjegyezni azt is, hogy légi utazással kapcsolatos bármilyen kárigényünket (legyen az a járat késése, törlése vagy poggyász sérülése) csak a rendeltetési helyre való megérkezésünktől számított 2 éven belül érvényesíthetjük bíróság előtt.

 

Érdemes külön-külön feladni csomagjainkat, ha többen utazunk együtt, hiszen a szabály értelmében akkor is 1000 SDR a kárigény maximuma, ha egy utas nevén több csomag volt.

Forrás: EUvonal

Vélemény, hozzászólás?