Egy repülőgépjárat 2 és 4 óra közötti indulási késése esetén, a járat hosszától függően a légitársaságoknak bizonyos alapszolgáltatásokat kell nyújtaniuk a várakozó utasoknak, melyek a következők:
- étel és üdítő biztosítása;
- 2 díjtalan telefonhívás, fax vagy e-mail küldési lehetőség;
- szükség esetén szállodai szoba és transzfer biztosítása;
- 5 óra vagy annál hosszabb késés esetében az utas kérheti a repülőjegy árának megtérítését, de csak akkor, ha úgy dönt, nem óhajtja a késésben lévő járatot igénybe venni.
A kártérítés maximum összege 4 150 SDR (kb. 4800–4900 euró) lehet.
A kárigényt ahhoz a légitársasághoz kell benyújtani, amellyel a szerződést kötöttük (vagyis amelynek járatára a repülőjegyet vásároltuk). Ha egy code-share (két légitársaság által közösen üzemeltetett) járat esetén bizonytalanok vagyunk, küldjük meg mindkét társaságnak az igényt.
A panaszbejelentő nyomtatványt ezen a linken érheti el.
Forrás: EUvonal